INFORMACJA DLA OSÓB KONTAKTUJĄCYCH SIĘ Z UŻYCIEM E-MAIL

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) zwanego dalej rozporządzeniem 2016/679 — SP ZOZ w Grodzisku Wlkp. informuje, iż:

1.    Administratorem Pana/Pani danych jest Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grodzisku Wlkp., ul. Mossego 17, 62-065 Grodzisk Wielkopolski, Telefon: (61)444 55 23; Fax: (61)444 57 20

2.    Inspektorem Ochrony Danych jest Piotr Lichtarowicz, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3.    W przypadku skierowania do nas zapytania, prośby, życzenia lub żądania związanych z Pana/Pani statusem Pacjenta oraz z przetwarzanymi przez nas danymi dotyczącymi Pana/Pani stanu zdrowia — Pana/Pani dane mogą być przetwarzane w jednym bądź kilku wymienionych celach takich jak: ochrona stanu zdrowia, świadczenie usług medycznych, leczenie, zapewnienie opieki zdrowotnej, diagnoza medyczna, zarządzanie systemami i usługami opieki zdrowotnej, utrzymanie systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna, i zapewnienie bezpieczeństwa tego systemu; na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO

4.    W przypadku wysłania do nas wiadomości z zapytaniem, prośbą, życzeniem lub żądaniem związanych z innymi sprawami, niż opisane w pkt 3 — Pana/Pani dane będą przetwarzane w celu odniesienia się do Pana/Pani wiadomości, w tym załatwienia sprawy i udzielenia odpowiedzi, jeśli będzie taka potrzeba; na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO czyli na podstawie Pan/Pani zgody wyrażonej poprzez wyraźne działanie, przez które rozumie się: przekazanie danych osobowych przez osobę fizyczną w celu uzyskania odpowiedzi na zapytanie.

5.    W przypadkach opisanych w pkt 3 Pana/Pani dane osobowe mogą być udostępnione innym podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, podmiotom przetwarzającym, Rzecznikowi Praw Pacjenta, NFZ, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, Systemom Informacji Medycznej oraz innym, wymienionym w art. 26 ustawy z 6 listopada 2008 o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta

6.    W przypadkach opisanych w pkt 4 Pana/Pani dane osobowe mogą zostać przekazane innym podmiotom właściwym dla prowadzonej na Pana/Pani życzenie sprawy, o czym zostanie Pan/Pani poinformowany/a poprzez skierowane do Pana/Pani wiadomości kopie pism wysyłanych w tej sprawie.

7.    Podane przez Pana/Panią dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego chyba, że będzie tego wymagała sprawa prowadzona na Pana/Pani życzenie i będzie to niezbędne ze względu na ważne, prawnie uzasadnione interesy realizowane przez administratora, wobec których charakteru nadrzędnego nie mają interesy ani prawa i wolności osoby, której dane dotyczą. Wówczas Administrator oceni wszystkie okoliczności przekazania danych i na podstawie tej oceny zapewni odpowiednie zabezpieczenia w zakresie ochrony danych osobowych.

8.    Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane:

1)    jeśli zostaną dołączone do dokumentacji medycznej przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z zastrzeżeniem, że okres przechowywania może być inny, w przypadkach określonych w art. 29 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

2)    przez czas określony dla danej kategorii archiwalnej spraw w jednolitym rzeczowym wykazie akt Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Grodzisku Wlkp.

9.    Posiada Pan/Pani prawo do dostępu do swojej dokumentacji medycznej na zasadach określonych w art. 27-28 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, kopiowania, przeniesienia, a także w przypadku, gdyby zakwestionował/a Pan/Pani ich prawidłowość, do ograniczenia przetwarzania przez okres pozwalający administratorowi na sprawdzenie prawidłowości danych.

10. W przypadkach, gdy zezwalają na to przepisy aktów prawnych ma Pan/Pani prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, żądania ograniczenia przetwarzania oraz żądania usunięcia danych.

11. Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pan/Pani dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

12. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych w opisywanej sytuacji kontaktu e-mailowego jest dobrowolne, choć w przypadku, gdyby miało dojść do przetwarzania danych wrażliwych dotyczących Pana/Pani stanu zdrowia będzie obowiązkowe, w zakresie ustalonym przez przepisy ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

13. Jeśli adres poczty elektronicznej, z której wysłał/a Pan/Pani wiadomość jest inny niż zapisany w przechowywanej przez nas dokumentacji medycznej może zostać Pan/Pani poproszony/a o potwierdzenie tożsamości za pośrednictwem profilu zaufanego EPUAP, podpisu kwalifikowanego, przelewu bankowego potwierdzającego zgodność danych lub w inny przyjęty przez Administratora sposób.

14. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został zmieniony. wtorek, 07 czerwiec 2022 10:54 mhemmerling
Artykuł został zmieniony. wtorek, 07 czerwiec 2022 10:56 mhemmerling
Artykuł został zmieniony. wtorek, 07 czerwiec 2022 10:57 mhemmerling